Voor Studenten

Een student in de examens? Of gewoon een boost nodig tijdens het leren? Ontdek hier al onze tips voor een geslaagde blokperiode.

VOEDING

Basisvoeding met elke dag verse groenten en fruit.

Voorbeeld van een ontbijt : havervlokken/havermout met stuifmeelpollen, rozijntjes, appel, zaden, pitten en havermelk. Haver is zenuwversterkend omwille van de aanwezige avenine.

Gezonde tussendoortjes: gedroogd fruit: appel, mango, bosbes, cranberries, rozijntjes, abrikozen, vijgen

Studentehaver is ideaal voedsel voor de hersenen omwille van de aanwezige natuurlijke suikers en de omega3rijke rauwe vetten.

Noten, zaden, pitten/fruitrepen, cocosrepen

Spirulinapoeder opgelost in een smoothie of yoghurt natuur

Superfruits

DRANK

Water, kruidenthee o.a. gingko bilobathee, Muthee (Lima), energiedrink 330 ml o.b.v. guarana

VOEDINGSSUPPLEMENTEN

1) Voor het geheugen en concentratie:

Gingko biloba druppels, tabletten, ampulles

Etherische olie van pepermunt, citroen, rozemarijn verstuiven in de studentenkamer of druppelen op een geursteentje

2) Voor meer energie:

Guaranapoeder, tabletten, ampulles, kauwgom

Energiemixpoeder o.b.v. guarana, maca, açaibes, lucuma, spirulina, tarwegras, cacaopoeder

3) Versterkend:

Koninginnebrij vloeibaar, in ampulles, in honing, vers, in caps en zuigtabletten

Ginseng in druppels, vloeibaar, in ampulles, in tabletten (Ortis)

4) Om rustig en kalm te zijn:

Rustgevende kruiden o.a: passiebloem, valeriaan, avena sativa in druppels, caps, siroop

Ook in sprayvorm: calmigem

Bachbloesems o.a. rescuedruppels, pastilles, spray,

Examenspray, concentratiespray, zelfvertrouwenspray

 5) Om goed te slapen:

Etherische olie van lavendel of mandarijn verstuiven in de studentekamer of druppelen op een steentje

Sslaapbevorderende kruiden in theevorm, druppelvorm, tabletten, caps, amp, sap, en siroop

VEEL SUCCES, STUDENT!